رضا اردانه
۲۵ مرداد ۱۳۹۸

بروزرسانی نسخه vSphere 6.7 U3

۰ دیدگاه
مقاله آموزشی
امتیاز دهید

نسخه بروزرسانی شماره 3 محصول vSphere 6.7 توسط شرکت VMware معرفی شد. در این بروزرسانی تغییرات چشمگیری در سطوح مختلف مشاهده می شود که در این مقاله می خواهیم آنها را بررسی نماییم.

در مقاله قبلی در خصوص معرفی بروزرسانی شماره 3 نسخه 6.5 محصول vSphere صحبت کردیم که از این بخش می توانید آنرا مطالعه نمایید. مدت زمان زیادی از این معرفی سپری نگردید تا اینکه شرکت VMware بروزرسانی شماره 3 نسخه 6.7 را نیز معرفی کرد. در این بروزرسانی تغییرات چشمگیری به چشم می خورد که می خواهیم آنها را معرفی نماییم.

اولین تغییر در راستای مدیریت راحت تر سرویس vCenter می باشد. در این بروزرسانی مدیران محیط مجازی این امکان را خواهند داشت تا در صورت نیاز PNID سرویس vCenter را تغییر دهند. همانطور که میدانید PNID یا Primary Network IDentifier در واقع FQDN یا همان نام سیستمی است که در زمان نصب vCenter به آن تخصیص داده اید. این ویژگی برای زمانی که می خواهید فرآیند مهاجرت از یک سازمان به سازمان دیگر را انجام دهید می تواند مفید باشد. این موضوع را به عنوان یک نکته بسیار مهم در نظر بگیرید که در صورت استفاده از سرویس هایی چون NSX، SRM، vRA که پلاگین های خود را در سرویس vCenter رجیستر می کنند، این تغییر نام پیشنهاد نمی گردد.

امکان رجستر کردن در DNS در زمان نصب سرویس vCenter ویژگی دیگری است که در این بروزرسانی اضافه شده است. همانطور که می دانید قبل از زمان نصب سرویس vCenter می بایست نامی که برای این سرویس در نظر گرفته اید را در سرویس DNS خود به صورت Static ایجاد نمایید، اما از بروزرسانی شماره 3 به بعد دیگر نیازی به انجام اینکار وجود نخواهد داشت.

بهینه سازی های متعدد در درایور VMXNET3 یکی دیگر از ویژگی های این بروزرسانی می باشد. امکان استفاده از ویژگی RSS برای پروتکل UDP و بسته های ESP در این بروزرسانی قرار داده شده است. برای بهره مندی از این ویژگی می بایست درایور VMXNET3 ماشین های مجازی خود را به نسخه 4 بروزرسانی نمایید.

تغییراتی در راستای بهینه تر شدن سرویس vSAN هم از منظر Performance و هم از منظر Management در این بروزرسانی ارائه شده است که در این بخش می توانید مطالعه نمایید.

در این بروزرسانی امکان تخصیص چهار NVIDIA vGPU به یک ماشین مجازی تعبیه شده است. این بدین معناست که برای Workload هایی که نیاز به پردازش های گرافیکی بالایی وجود دارد، امکان تخصیص Virtual GPU بیشتری وجود دارد.

تغییر بعدی در راستای همخوانی با پردازنده های سری AMD EPYC می باشد. در این بروزرسانی امکان بهره مندی از این سری پردازنده ها نیز مهیا شده است و کسانی که از پردازنده های AMD استفاده می کنند می توانند از سری EPYC تولید شرکت AMD به منظور دستیابی به Performance بهتر استفاده نمایند.

شرکت VMware در نسخه های مختلف خود اقدام به بروزرسانی های متعددی کرده است که در این اواخر خبری از تغییرات و بهینه سازی در خصوص نسخه Flash مربوط به vSphere Client نبوده است که این موضوع نشانگر این است که شرکت VMware تصمیم جدی در خصوص حذف این بخش اتخاذ کرده است.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید